De tijd vliegt - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Carmen Heesen - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Carmen Heesen - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Carmen van Heesen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

14 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Good morning to you!

Hoewel het hier natuurlijk avond is, haha! Ik ben ondertussen goed gewend aan alles hier, zo ook aan het tijdsverschil. Binnenkort hebben we even 11 uur verschil om vervolgens naar 12 uur verschil te gaan. Ben benieuwd hoe het dan is, maar daar wen ik dan vast ook wel weer aan.

Ik ben echt blij dat ik mensen om me heen heb die me door m’n heimwee hebben gesleept want de afgelopen 1,5 week had ik niet willen missen! Ik zit nu in een ritme en de tijd vliegt voorbij. 3 weken geleden zat ik namelijk in het vliegtuig, ik herhaal; 3 weken geleden!

In mijn laatste blog heb ik de planning van het weekend verteld. Echter waren daar wat wijzigingen in aangebracht. We zijn die vrijdag niet meer de stad in gegaan vanwege het weer. Wij moeten namelijk een halfuur lopen naar het busstation en het weer nodigde ons niet uit om dat te doen. Tenzij we natuurlijk als doorweekte katjes aan wilde komen. Mij niet gezien. Er is trouwens wel een bushalte dichterbij (die ons naar dat busstation brengt) maar die gaat ongeveer nooit en ik begrijp de NZ versie van 9292OV niet. (ATpublic, echt een kut app.)

Zaterdags hadden we de Auckland City Tour georganiseerd door Stagereizen. Het was wederom een leuke dag om mensen te leren kennen. De tour zelf viel mij een beetje tegen maar het was gezellig en daar draait het om :). Toen we thuis kwamen zat een nieuwe roommate op ons te wachten. Haar naam is Sabine. Ze had geluk want wij zouden zondags naar Rangitoto Island gaan en natuurlijk mag ze mee!

Dat was dus ook een wijziging; we zouden in eerste instantie naar Waiheke Island gaan maar dat werd dus Rangitoto Island. Rangitoto Island is een vulkanisch eiland en ik heb me laten vertellen dat dit de jongste vulkaan ter wereld is. 600 jaar ofzo. Naja genoeg over de saaie weetjes (hihi) het was een energieke dag. Onze Friese Padvinder Johan, vond het een top idee om off -road te gaan. We hebben een uur geklommen over versteend magma om vervolgens precies nergens uit te komen. Johan had wel blauwe lintjes gevonden die zich herhaalde dus besloot hij om die te volgen. We kwamen uit in een bos waar ook geen pad was. Het was klimmen, klauteren, uitglijden en heel hard lachen. Als ik van te voren had geweten dat we zoiets zouden doen, had ik ’s ochtends echt iets anders aangetrokken. Ik liep in een te dikke trui (de zon scheen zowaar) en ik liep te sjouwen met een handtas. Écht niet handig. Tijdens deze te gekke zoektocht naar de top (let wel: er is ook gewoon een looproute over een pad die je daar heen brengt.) werden we gevolgd door 2 Koreanen/ Japanners/ Chinezen. Geen idee waar die lui vandaan kwam, ben niet zo goed in het herkennen van die nationaliteit. Na een tijdje besloot een deel terug te gaan (dus ja; terug het bos in en weer een uur klimmen over die stenen). Deze beslissing werd ook gemaakt omdat het 13.30u was en de laatste Ferry terug naar Auckland om 16.00u zou gaan en die wilde ik niet missen ;). Ik besloot samen met Aafke, Daphne, Jacq, Ria & Bart om terug te gaan maar onze padvinder ging samen met Sabine en Jasper verder met hun avontuur.
Wij terug, zij verder. Geloof het of niet; het is ze uiteindelijk gelukt! Baal momentje voor ons, maar ach. We hebben enorm gelachen om elkaars gestuntel, valpartijen en stomme opmerkingen.
Daphne was genomineerd voor de ALS icebucket challenge en op een creative manier (maar geen icebucket) hebben we aan het einde van de dag wat flesjes met zeewater over ons heen gegooid. Het was lekker weer dus dit was zeker niet verkeerd. Daphne had al geroepen dat ze ons zou nomineren dus ja, we deden maar gelijk met d’r mee. En aangezien de hele challenge draait om donaties, zal ik ook echt nog wel even een tientje overmaken. Alle kleine beetjes helpen zal ik maar zeggen. Daphne heeft thuis een filmpje in elkaar gezet wat deze dag samenvat, bekijk ‘m hier: http://vimeo.com/105471085

En toen was het weekend ineens weer voorbij en kon ik beginnen aan m’n tweede stageweek. Hier heb ik alleen geen spannende verhalen over te vertellen. Sorry guys.

Woensdag was ons nieuwe huisgenootje jarig! Haar stage was nog niet begonnen dus eigenlijk kon ze uitslapen. Echter wilde wij wel iets leuks doen voor haar verjaardag. Johan had slingers en ballonnen geregeld en we besloten haar wakker te zingen, om 7.00u! D’r reactie was erg leuk en gelukkig vond ze het zelf ook leuk ookal was het zo vroeg.

Woensdags kreeg ik mijn eerste kaartje vanuit Nederland van m’n lieve opa en oma. Het was echt leuk om post te ontvangen! Bedankt, ik vond het een lieve kaart! X

Woensdagavond had Stagereizen weer een leuke avond georganiseerd, dit keer bowlen. Prima avondje met de ondertussen bekende mensen en een aantal nieuwe!

Vrijdagavond de stad in gegaan. We zijn begonnen in Provedor, een cafétje bij de haven, om Jenny d’r verjaardag te vieren en daarna ben ik met Daphne, Jacq, Ria, Johan en Niels (een Nederlandse jongen die eigenlijk óók bij ons het huis zou komen maar toen toch niet) naar Longroom gegaan. Dit is een cafétje in Ponsonby, een dorpje ofzo naast Auckland. Voordat we naar binnen mochten, werden we eerst van top tot teen gescreend op uiterlijk. Ik was te casual gekleed, mocht wel naar binnen maar volgende keer andere schoenen ;). Zeikerd! Haha!

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we rustig het shopping centre in gegaan om te lunchen en de wekelijkse boodschappen te doen. ’s Avonds weer de stad in voor een drankje, waar we (Aafke, Daphne, Jacq & Ria) hadden afgesproken met Barry Atsma! Om een lang verhaal kort te maken: Kars vertelde afgelopen week dat Barry onderweg was naar NZ voor opnames. Waarop ik grapte dat hij natuurlijk wel langs mocht komen bij ons. Ik vertelde het aan m’n huisgenootjes en zij moesten er best om lachen en zeiden dat ik gewoon een berichtje moest sturen. Ja, waarom ook niet. Vervolgens reageerde ik op zijn twitter bericht: ‘Tijd om een drankje te doen in Auckland? ;)’ waarop ik dus daadwerkelijk antwoord kreeg waarin hij zei dat hij het een leuk idee vond. Het was een hele gezellige avond. Gewoon leuke gesprekken gehad en gelachen! Zeker voor herhaling vatbaar ;).

Vandaag hebben we niet veel spannends gedaan. We wilde niet thuis blijven zitten want dat is zonde van onze tijd hier. Bus gepakt en weer een beetje door de stad gelopen. Vanavond gaan we lekker chillen op de bank en met z’n allen een filmpje kijken en mentaal voorbereiden op de nieuwe werkweek.

Planning voor volgend weekend: een weekendje naar Rotorua en raften! Zin in!
http://studenttrips.co.nz/trip/rotorua-rafting/

I’ll keep you posted. Cheers! X

Foto’s: http://www.mijnalbum.nl/Album=IWAJC6ER

  • 18 September 2014 - 07:48

    Gerda Vroegop:

    Hoi Carmen,
    Leuk om jouw verslag te lezen, maar .... ik ben ook wel erg benieuwd naar jouw avonturen met jouw stage-opdracht. Hoeveel tijd besteed je daar dagelijks aan? Is er al een plan van aanpak? Moet je de klus alleen klaren of doe je het als een team? Wat moet je wanneer opleveren? Is dit haalbaar?

    Het nieuws van de Zuiddijk is, dat het zowel bij ons als in Zuid-Engeland (daar is Kim op vakantie) super weer is. Plm 25 graden in september met een zonnetje is echt niet normaal. Uiteraard is het 's-morgens eerst wat heiig en koelt het 's-avonds hard af. Welk weer hebben jullie?

    Groetjes,
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Hi! Dit reisdagboek is speciaal voor mijn stage in Nieuw-Zeeland. Hierdoor kunnen jullie mij volgen als ik 5 maanden weg ben. Ik hoop heel veel mooie ervaringen op te doen die ik met jullie kan delen. Tot snel! XXX

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 9509

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 29 Januari 2015

Stage in Auckland, Nieuw-Zeeland.

Landen bezocht: